پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120032
آمريکا صادرات نفت را آزاد کرد
تاریخ انتشار : 1393/10/10 12:38:49
نمایش : 1436
پس از ماه‌ها فشار شرکتهاي نفتي آمريکايي براي لغو منع صادرات نفت آمريکا، دولت اوباما در نهايت با اين موضوع موافقت کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دولت آمريکا در نهايت تسليم ماه‌ها فشار فزاينده شرکت‌هاي نفتي براي رفع ممنوعيت ۴۰ ساله صادرات نفت خام اين کشور شد و دو اقدام مورد نظر براي آزادسازي صادرات نفت آمريکا به بازارهاي جهاني را انجام داد.

در سال ۱۹۶۷ يک روز پس از جنگ شش روزه اعراب با رژيم صهيونيستي، کشورهاي عربي صادرکننده نفت در اقدامي مشترک تصميم گرفتند براي جلوگيري از حمايت کشورهاي غربي از ارتش اسرائيل، صادرات نفت را متوقف کنند. چند کشور خاورميانه عرضه نفت خود را محدود کردند و برخي فقط آمريکا و انگليس را تحريم کردند و عده اي نيز صادرات نفت خود را به طور کامل متوقف کردند. در پي اين اقدام کشورهاي عربي آمريکا در دهه ۱۹۷۰ براي جلوگيري از کمبود نفت در اين کشور صادرات نفت را ممنوع کرد.

اداره صنعت و امنيت آمريکا که صادرات اين کشور را کنترل مي‌کند اعلام کرد که به برخي از شرکتهاي نفتي براي فروش ميعانات گازي به خارج از آمريکا مجوز داده است.

دهها شرکت انرژي‌ آمريکايي از اين نهاد خواستار شفاف سازي درباره مجوزهاي صادرات نفت شده بودند اما تا روز گذشته اين درخواست‌ها بي پاسخ مانده بود.

اداره صنعت و امنيت آمريکا همچنين دستورالعملي را براي تشريح اينکه چه نوع نفت معمولا مجوز صادرات پيدا خواهد کرد ارائه داد که اولين تلاش از سوي دولت براي شفافسازي موضوعي است که باعث ابهام و سردرگمي در بازارهاي انرژي به مدت بيش از يک سال شده بود.

اين دو اقدام شفاف ترين نشانه است مبني بر اينکه دولت آمريکا آماده صدور مجوز براي ورود نفت شيل آمريکا به بازارهاي جهاني است.

حفاريهاي نفت شيل در آمريکا طي شش سال گذشته اين کشور را به يک توليدکننده بزرگ انرژي تبديل کرده و توليد نفت اين کشور را بيش از ۵۰ درصد افزايش داده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html